Motorbladen in 2014

De redactie maakt zich op voor een offensief waar je u tegen zegt.

Uitgever Sanoma, waar motor.nl, MOTO73 en MOTOR Magazine toe behoren, heeft vandaag een reorganisatie aangekondigd. De motorbladen zullen waarschijnlijk op termijn ook van eigenaar veranderen, maar zullen zeker niet verdwijnen. Sterker nog, de redactie maakt zich op voor een offensief waar je u tegen zegt.

Want vanaf januari zal MOTOR Magazine niet langer 84 pagina’s zijn, maar 132. En de tweewekelijkse verschijning maakt plaats voor een vierwekelijkse. Het wordt een luxer blad met ruim aandacht voor nieuwe en oude motoren, motorsport, intrigerende interviews en mooie reisverhalen.

Dan MOTO73. Dat zal completer zijn dan ooit. Veel testen, sport, tweedehands, offroad, reizen, techniek en al die andere onderwerpen die de motorrijder bezighoudt. Gewoon vertrouwd om de week op donderdag in de winkel of op de mat.

En deze site, motor.nl, zal heel binnenkort in een nieuwe jas worden gestoken en zal volgend jaar meer dan ooit vooroplopen in het brengen van nieuws – en nog veel meer. Wil je voortdurend op de hoogte zijn, dan volg je motor.nl. 

Als je vragen hebt, kun je die stellen via redactie@motor.nl.

Dit artikel is geplaatst in: Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

40 reacties

  1. Jammer te horen dat het slecht gaat dit hing al een tijdje in de lucht.
    Tja om de vier weken is wel een bittere pil zeker met nieuwe motoren een eerste impressie kin je het dan ook niet noemen.
    Als motor niets aan d’r prijs gaat doen ben ik bang dat het lastig wordt, veel succes in deze moeilijke tijd.

    Marcel

  2. wow wat een offensief??
    van 1x per 2 week naar 1x per 4 week!!
    en ook nog eens omgerekend minder pagina’s!
    wat een super aanbod??
    gaan we nu ook minder betalen??

  3. Dan zou ik toch liever switchen van motor naar moto 73 om zo actueel mogelijk op de hoogte te blijven van de uitslagen van motorsport

  4. GVD!! Daar worden wij niet vrolijk van!!!! Ik verheug me iedere andere Donderdag op de nieuwe motor, en nu gaat dat dus naar 1x per maand……..
    Overweeg nu dus serieus om op te zeggen (na 20+ jaar), heel erg jammer dat het zo loopt bij Sanoma.

  5. in reactie op de mededeling rond de nieuwe indeling en verschijningsfrequentie van de bladen Motor en Moto73 zou ik graag zien dat in het blad Moto73 de motorsport in alle uitingsvormen, zoals op dit moment plaatsvindt, gehandhaafd blijft. Dus naast wegrace en motocross, ook de baansport ( grasbaan, zandbaan, ijrace, etc), trial en offroad sport.

    veel sterkte, maar vooral succes met het voortzetten van onze motor(sport)magazines!

  6. vierwekelijks verschijnen!? Van 1 naar 2 weken is nog wel te doen, dan kun je nog redelijk actueel blijven en is een raceverslag meestal nog van de laatste race. Nu zitten potentieel 3 races tussen 2 edities. Eén van mijn favoriete artikelen wordt zo grotendeels “oud nieuws”. Ik baal daar stevig van en mijn jarenlange lidmaatschap is op slag een stuk minder zeker geworden.

  7. “Motor” wordt dus een glossy, en een maandblad? Niet mijn ding… Als dat doorgaat stop ik er denk ik na 40 jaar maar mee; sorry. Kunnen jullie niet beter samengaan met Moto73, en een “Motorweek” fabriceren? Veel sterkte, in ieder geval, in deze barre omstandigheden! Dick van L.

  8. Ik heb er al jaren een baal van dat “mijn” motorblad van een wekelijkse naar een 2 wekelijkse editie is gegaan. Nu gaat het naar 4 weken. Dit is het einde: Ik ga mijn lidmaatschap (vanaf 1974) opzeggen en ga naar de concurrent MOTO 73, maar wel met pijn in mijn hart.

  9. Jammer dat Motor nog maar eens per maand uit gaat komen. Vooral de wedstrijduitslagen zijn dan al gedateerd en minder relevant. Meer pagina’s en luxer hoeft van mij niet. De kwaliteit van de inhoud is veel belangrijker.

  10. Goed te lezen dat jullie deze gelegenheid aangrijpen om een offensief te beginnen, de motor is nu warm gedraaid, dat betekent… rijden en genieten!
    Bedankt!

  11. links staat dat u een keer in de 4 weken uit gaat komen 12 x dus, rechts heeft u een aanbieding van 26x op motormagazine (sorry was eigenlijk 24x)
    ???

  12. Een maandblad! Maak er een 1 x per jaar uitgave van, dan blijven we ook op de hoogte.
    Ik ben abonnee sinds 1975, en sinds de eeuwwisseling is het prut met peren, wedstrijdverslagen komen pas als de volgende GP al verreden is, en bij tests van nieuwe motoren wordt de topsnelheid niet eens meer genoemd.
    De jaargangen van de weekbladen ligen nog op zolder en zijn goede naslagwerken, de huidige “modeblaadjes” gaan na lezing met het oud papier mee, ik kan me niet indenken dat daar over tien jaar nog iets interessants uit te halen is.
    Ik wacht het even af, maar het moeten wel HELE goede bladen worden, wil ik mijn abonnement voortzetten.
    Probeer het maar waar te maken.
    Rob

  13. Van 2 naar 4 weken zou omgerekend een blad moeten zijn van 168 pagina’s.
    Ik krijg er, volgens bovenstaand artikel slechts 132. Een verarming ondanks de de beloofde ‘luxe’.
    Het doet veronderstellen dat het abonnementsgeld met een evenredig deel naar beneden wordt bijgesteld.
    Indien dat niet het geval is krijg ik toch een naar gevoel in mijn portefeuille en bent u mogelijk een lezer kwijt.
    vriendelijke groet,
    Berry

  14. Een ‘offensief waar je u tegen zegt’? Twee maal 84 pagina’s is 168 pagina’s MOTOR Magazine. Maar het worden er 132, dat is 36 pagina’s minder! Luxer? Het blad is luxe zat. Jammer…achteruitgang!

  15. Rechts boven aan deze pagina staat nog een aanbieding , 26 x Motor voor slechts €65,-
    Ik heb zelf ook nog een oud abonnement , ooit was het een weekblad, nu 2 weken, en het wordt een maandblad.
    Ik weet niet of ik nog een keus heb om dan ipv motor de moto73 te nemen ??

  16. Beste mensen van het Motor-team,
    Jammer dat het zo moet gaan in uitgeversland, maar jullie vinden vast een leuk onderdak ergens met dat prachtige blad en jullie unieke schrijverds. En, voordeel, wanneer jullie dat sick building bedrijfsterrein in A’dam kunnen achterlaten, krijgen jullie vast ook wat meer kleur op de wangen. Ik denk een goede keuze om een maandblad te worden en pagina’s uit te breiden. Sterkte gewenst van een tevreden abonnee

  17. Hoe kunnen jullie zo lopen te juichen: Motor eerst van weekblad naar 2-wekelijks- en nu dus naar maandblad! Er valt volgens mij niets te juichen!
    Het aantal pagina’s wordt ook een kwart minder: vanwaar de blijdschap?
    Ik betreur dit zeer! Tip: combineer de bladen Motor en Moto 73 tot weer 1 groots motorblad; wel graag onder de naam: Motor.Ons oudste motorblad moet toch blijven bestaan? Ik bezit alle Motor uitgaven sinds 1942! Groeten aan Wil de Graaf.

  18. Motormagazine zakt verder weg: van wekelijks, naar 2-wekelijks naar maandelijks.
    Het blad werd al steeds oninteressanter: van nieuwsblad naar een blad met ego-strelende journalisten die zichzelf interessanter vinden dat de motor die ze testen.
    Wat moet het nu worden: een glossy met veel plaatjes en weinig inhoud ???
    Veel sterkte ermee.

  19. Ben benieuwd, het blad wordt 4 wekelijks en daarbij dus 36 MINDER pagina’s, als daarvan ook nog eens 10 pagina’s aan reclame inzit, word het blad verder uitgekleed. Ik weet dat het moeilijk gaat met de bladen, maar toch….

  20. Hallo Redactieleden van het blad motor,

    Wat erg jammer om te horen dat jullie te maken hebben met een reorganisatie. Nooit leuk om mee te maken.
    Ik hoop dat jullie allemaal jullie baan kunnen behouden. En dat ik dan gewoon elke 2 weken mijn favorieten motorblad op de deurmat kan vinden. Want 1x per maand lijkt me erg weinig. Zeker als andere bladen dan het motornieuws wel al in hun bladen hebben staan.

    Succes.

  21. ik vind het een zeer slechte ontwikkeling.
    ik ben ongeveer 30 jaar lid.
    eerst was het een weekblad toen een 2-weken blad.
    en nu willen ze er een 4 weken blad van maken.
    dan is het nieuws niet meer actueel.
    en contributie verlaging is nooit aan de orde geweest.
    ik ga serieus overwegen om op te zeggen.

  22. Lijkt me toch op een bezuiniging. Van tweewekelijks (MOTOR) naar maandblad niet met het dubbel aantal pagina’s. Misschien luxer, we gaan het zien. Wat dan nu eigenlijk niet meer past is de advertentie van 26 nummers voor € 65

  23. Beste redactie,

    Ik ben al meer dan 40 jaar abonnee van Motor ik vond eens in de twee weken al niet fijn maar als het motorblad eens in de maand gaat verschijnen denk ik dat ik een punt achter mijn abonnement ga zetten en ik denk velen met mij.ik hoop dat jullie op andere gedachten komen bijvoorbeeld samengaan met Moto73.

    met vriendelijke groet Arie Spek

  24. Jammer, niet alleen krijgt de abonnee (waarvan ik er tot nu toe een ben) per saldo minder pagina’s, er wordt ook nog eens censuur toegepast op de site. Ik reageerde met bericht dat dit gepresenteerd wordt als vooruitgang (dikker, luxer) maar dat het in feite achteruitgang is. Bericht is NIET geplaatst… Dit bericht zal het ook weer niet halen, maar zo kan ik jullie dit in ieder geval laten weten. Blijkbaar zal ik mijn mening buiten dit forum om moeten ventileren.

  25. We gaan steeds verder achteruit. We worden blij gemaakt met een sigaar uit eigen doos. Van 84 naar 132 lijkt leuk maar tegelijkertijd halveert de uitgave van 26 naar 13. Hier wordt ik niet echt vrolijk van omdat we in het verleden al een halvering ( wekelijks naar 2 wekelijks mee hebben moeten maken ).
    Ik bekijk eventjes wat het wordt en anders ga ik toch op zoek naar een magazine wat me meer te bieden heeft. Helaas na ruim 40 jaar lidmaatschap
    lijkt me dit de enige oplossing.

    M.vr. gr. H.J.F.Janssen ab.nr. 9513560

  26. Beste lezers van MOTOR Magazine,

    We begrijpen dat er een hoop vragen en onduidelijkheden zijn over jullie geliefde blad. We gaan iedereen op korte termijn een brief sturen met een duidelijke uitleg en antwoorden op jullie vragen. Het klopt dat we in totaal minder pagina’s gaan uitbrengen, maar hierdoor zal de abonnementsprijs ook naar beneden gaan.

    Mocht je alvast je vraag willen stellen, mail ons gerust op redactie@motor.nl!

    Groet,
    Remco van Dijk
    MOTOR Magazine

  27. Een flinke achteruitgang! 1 x per 4 weken is geen optie.
    Kijk naar MCN ( Motorcycle News Week), 1 x per week, in een “krant”uitgave, elke week raceverslagen, testen, da’s pas nieuws!
    Op een glossy zit geen enkele motor(race)fan te wachten. Oud nieuws in een glad jasje, daar hoef ik geen abonnement meer op!

  28. Kweetnie… Van week naar 2 weken vond ik al jammer, maar begrijpelijk.
    Een maandblad? Mooi. Maar dan? 2 x 84 bldz. maakt 168 bldz. en geen 132. Nu 26 nrs per jaar. Mooi niet, want in de zomer en in winter komen er 2 dubbelnrs uit, dus net 24 bladen per jaar.
    En hoe gaat dat met dat maandblad? Komt er dan een superdik blad van 150 bldz. en dan 11 x verschijnen? Of 10 x? Ik weet het nog niet.
    Ik ben verslingerd aan mijn lijfblad en blijf w.s. trouw, maar heb nu wel serieus twijfels. Aktueel kan niet meer. Krijgen we dan weer zo’n belachelijk kort verslagje van 20 regels per Moto GP in een verslag van een jongere Moto GP? Ik wil een magazine, ik wil juist achtergrond nieuws! Ik wil ook nieuws uit de NL motorcrossen en wegrace etc. Ik wil niet verrast zijn als er zomaar ineens een jongen als Bo Brettschneider of H.v.d.Mark vooraan mee rijdt. Ik wil ze al kennen via mijn blad, die dat soort dingen opspoort en bijhoudt. Dusssss. Als het overgaan naar een ongetwijfeld prachtig glossy maandblad( met te weinig pagina’s) maar de actualiteit niet kan of wil bijbenen en doodgemoedereerd verwijst naar internetsites….
    ik ben bang dat ik dan na 35 jr. abonnee schap de handdoek in de ring gooi. Ik herinner me een eerdere strijd tussen uitgevers en directie.
    Het blad werd er de eerste paar jaar niet beter op. Maar wie weet?
    Een vraag: Niet om één of andere zeurpiet te willen zijn, maar mogen jullie zomaar de voorwaarden (verschijningsfrequentie) van het abonneeschap veranderen zonder eerst de lezer in staat te stellen daadwerkelijk te kiezen tussen opzeggen of doorgaan? Succes met alle plannen…

  29. Een gemiste kans en een toonbeeld van slecht beleid dat Sanoma niet eerder Motor en Moto73 heeft samengevoegd om zo een mooi,actueel motortijdschrift uit te geven onder de historische naam Motor.
    De Nederlandse motormarkt is te klein voor zo veel verschillende motortijdschriften en 1 sterk 2 wekelijks tijdschrift met tests,rij-impressies,achtergrondverhalen,mooie fotografie en sportverslaggeving is waar ik op zit te wachten.
    Wanneer er wordt overgeschakeld op een 4 wekelijkse “glossy” dan haakt deze jongen af…
    Veel sterkte voor alle redactieleden in deze moeilijke tijden.

  30. Je hoeft de reakties maar door te browsen en je weet dat Motor overleden is.
    Een goed informatief weekblad is door “modernisering” (glossy, veel plaatjes, veel reclame en popiejopie-verhaaltjes) naar de Palestijnen geholpen.
    De inhoud was ondergeschikt aan foto’s van voornamelijk egotrippende journalisten waarbij het motoronderwerp ondergeschikt was geworden.
    Lezers zijn (evenals het KNMV) vervolgens afgehaakt.
    Dit heet: neerwaartse spiraal. Jammer.
    Best is direkt te stoppen: beter een snelle dood dan dit gemartel…
    RIP