Custom: Krugger XDiavel S

De duivel in de details? Bij deze Belgische XDiavel zeker!

België is het land van bier, bonbons, patatten en Krugger. En laat Fred Bertrand, zoals de beste man voluit heet, nu weer iets gebouwd hebben dat wat smaakt betreft kan rivaliseren met de eerste drie.

Als basis van een café-racer naar een uit de kluiten gewassen moderne powercruiser grijpen, is op geen enkele manier een logische keuze. Alleen als het er staat zoals het er nu staat, klappen wij in de handen en nemen een diepe buiging voor deze custom XDiavel S.

Clipons en verhoogde voetsteunen waren uit den boze bij de bouw, want de Belg wilde de machine sowieso in zijn cruiserhabitat houden. Wel kwamen de voetsteunen een stuk naar achteren ten opzichte van de forward controls die er normaal gesproken aan te pas komen.

Het frame werd in zijn geheel verborgen onder het volledig in eigen huis gemaakte plaatwerk. De voorvork ging onder de zaag en werd vijftig millimeter ingekort om een agressievere stand van zaken te bewerkstelligen. Om dat te becomplimenteren maakte Krugger de bovenkant de kont en tank nagenoeg vlak. Met onder de bilpartij een – Ducati-verantwoorde – underseat-uitlaat uit RVS.

Opvallend genoeg behield hij de standaard koplamp van de XDiavel, omdat hij die naar eigen zeggen ‘goed gelukt’ vond.

Foto’s: Krugger – Thierry Dricot

Dit artikel is geplaatst in: Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Op dit item zijn (nog) geen reacties.